Driftinformation - Lidén Data Gruppen


Pågående

Inga kända pågående driftavbrott

Planerade

Inga planerade driftavbrott

Avslutade

Påbörjades:2019-03-19 13:00
Avslutades:2019-03-19 17:02
Planerat:
Uppdatering 2019-03-19 17:02
Problemet har lokaliserats och åtgärdats.
Uppdatering 2019-03-19 16:29
Just har vi driftproblem gällande telefoni i Bålsta. Vi arbetar med att lösa problemet.
Påbörjades:2019-03-18 08:10
Avslutades:2019-03-18 11:48
Planerat:
Uppdatering 2019-03-18 11:49
Strömavbrottet är åtgärdat sedan 11:48 och samtliga tjänster är igång igen.
Uppdatering 2019-03-18 10:42
Uppdaterad klartid från Vattenfall: 2019-03-18 12:00
Uppdatering 2019-03-18 08:20
Våra tjänster i Söderfors och Mehedeby ligger för tillfället nere på av strömavbrott. Beräknad klartid från Vattenfall är kl. 10:30.
Påbörjades:2019-03-14 09:00
Avslutades:2019-03-14 16:00
Planerat:
Uppdatering 2019-03-11 13:16
Vi kommer att flytta vår TV-utrustning som förser Östervåla, Tärnsjö och Harbo med TV under dagen. Detta gör vi för att kunna säkerställa en stabil TV-leverans i framtiden. Detta avbrott kommer påverka samtliga TV-kanaler, både Analogt och Digitalt. Vi gör allt vi kan för att hålla avbrottet så kort som möjligt.
Påbörjades:2019-03-11 14:00
Avslutades:Okänt
Planerat:
Uppdatering 2019-03-11 19:37
Vår leverantör har meddelat att alla kanaler nu ska vara återställda och inga flera störningar är väntade.
Uppdatering 2019-03-11 15:20
Alla kanaler ska nu vara igång igen. Det kan dock fortsatt förekomma kortare störningar på enstaka kanaler under eftermiddagen.
Uppdatering 2019-03-11 14:44
Det är för närvarande problem hos vår leverantör, de arbetar med en lösning på problemet, vi har ännu ingen beräknad klartid.
Påbörjades:2019-03-09 11:20
Avslutades:Okänt
Planerat:
Uppdatering 2019-03-10 11:21
Vi har för tillfället en driftstörning på Viasat Sport Premium samt Viasat Fotboll. Vi beklagar detta och om ni har funderingar eller frågor om detta är ni välkommna att ringa eller maila in till oss! MVH, Kundtjänsten
Påbörjades:2019-03-06 12:00
Avslutades:Okänt
Planerat:
Uppdatering 2019-03-08 17:06
Efter flera ingrepp så har vi inte sett några flera störningar, vi fortsätter övervaka funktionen. Skulle ni åter uppleva problem vänligen hör av er omgående till kundtjänsten.
Uppdatering 2019-03-06 12:12
Har under veckan haft återkommande problem med vår leverans av internet och kabel-tv via kabelmodemnätet. Tekniker har installerat ny utrustning som inte löste problemet och fortsätter därför felsökningen av detta under dagen. Har ingen beräknad klartid då vi ännu inte har listat ut vad som orsakar dessa störningar.